SPOTKANIE PARTNERSKIE – BURSA, TURCJA
SPOTKANIE PARTNERSKIE – BURSA, TURCJA
W ramach projektu Beyond School omawiamy szereg narzędzi, które można wykorzystać w edukacji pozaszkolnej, aby jak najlepiej je dopasować w trakcie krótkiego ale intensywnego spotkania partnerów w mieście naszych koordynatorów, tureckiej Bursie opracowaliśmy szczegółowo pytania do ankiety dla nauczycieli. Jest to jedno z narzędzi, które pomoże zdiagnozować na jakim etapie jesteśmy w akcji wprowadzania metody opartej na wykorzystywaniu zasobów pozaszkolnych w edukacji elementarnej. Przy okazji zapoznaliśmy się z bardzo ciekawą ofertą zajęć w dwóch imponujących muzeach miasta Bursa: w Panoramie oraz Guhem muzeum lotnictwa. Odwiedziliśmy również szkołę naszych partnerów Şahin Yılmaz Primary School, która przywitała nas niezwykłym tańcem narodowym.
SPOTKANIE ONLINE
Ze względu na ograniczenia spowodowane pandemią pierwsze spotkanie partnerów projektu Beyond School odbyło się w formule online. W trakcie zaprezentowaliśmy dokumenty, które obrazują aktualną sytuację związaną z wykorzystaniem zasobów pozaszkolnych w realizacji podstawy programowej w naszych Państwach. Wspólnie doszliśmy do wniosku iż nasze działania projektowe i materiały które wypracujemy będą pomocne dla każdego od nauczyciela do edukatora a także rodzica. Zaczynamy zatem tworzenie bazy z której możemy korzystać w ramach zajęć projektowych.
SERDECZNE GRATULACJE!
Rok szkolny 2021/2022 za nami! Obfitował w wiele emocjonujących wydarzeń i sukcesów naszych uczniów zarówno w skali mikro jak i makro! Dla niektórych bowiem sukcesem będzie fakt, iż uczeń przeczyta w klasie pierwszej samodzielnie książkę, dla innych wyniki w konkursach. Na pewno niebywałym osiągnięciem jest ponowne zdobycie tytułu laureata przez naszego ucznia klasy VIII-smej B Karola. W zeszłym roku Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Historii w tym roku z Matematyki. Doskonale poradziła sobie również uczennica klasy VIIIA Natalia zostając Laureatką Olimpiady Języka Angielskiego Juniorów. Przypominamy, iż tytuły laureatów zdecydowanie pomagają w rekrutacji do wymarzonej szkoły średniej. Trzymamy zatem kciuki za kolejne roczniki i życzymy wielu sukcesów w nadchodzącym roku szkolnym 2022/2023.
Życzenia Wielkanocne
Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzymy wszystkim naszym uczniom ich rodzicom ale także partnerom i sympatykom spokoju ducha oraz zdrowia. Wiosenna przerwa świąteczna pozwoli nam wszystkim na trochę oddechu od codziennego zabiegania. Odpoczynek ten będzie dla nas okazją do „naładowania baterii” w celu dotarcia do mety zwanej zakończeniem roku szkolnego, który wbrew pozorom już za pasem! Szczególnie zatem ósmoklasistom życzymy podwójnego odpoczynku aby ten ważny dla nich egzamin, który odbędzie się lada moment poszedł im bardzo dobrze! Jeszce raz Wesołych Świąt!
STORIAS CZYLI ROZPOCZYNAMY NOWY PROJEKT!
Najnowsze wyniki badania PISA wykazały, że w Europie w 2018 r. około jedna piąta piętnastolatków (21,7%) osiągnęła gorsze wyniki w zakresie umiejętności czytania i pisania. Jednak czytania i pisania zwykle uczy się dzieci już w wieku 4 lat. Jak możemy wyjaśnić te słabe wyniki? Może to wynikać z faktu, że raz opanowane medium piśmiennicze służy głównie do oceny innych rodzajów wiedzy, a nie jest uważane za dziedzinę wiedzy samą w sobie. W Storias jednak wierzymy, że czytanie i pisanie nie powinno być tylko środkiem do celu. Udowodniono, że poprzez opowiadanie historii dzieci mogą rozwijać i poszerzać szereg dodatkowych umiejętności (takich jak słuchanie, uwaga, zapamiętywanie i kreatywność), a także poszerzać swoje obszary wiedzy (takie jak zasób słownictwa i techniki pisania). Wśród dzieci ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się opowiadanie historii może mieć jeszcze większy wpływ, dając im większą szansę na rozwinięcie silnego podstawowego poziomu umiejętności czytania i pisania. W projekcie w którym będziemy czerpać z metody storytellingu współpracujemy z Logopsycom z Belgii, Les Aprimmeurs z Francji, Grimme Sisters z Włoch, ze szkołami Arsakeio z Grecji oraz EuroEd z Rumunii. Pierwsze spotkanie partnerskie które odbyło się w malowniczej stolicy Francji, Paryżu za nami!
CZYTAM Z KLASĄ – LEKTURKI SPOD CHMURKI
Nasze codzienne obserwacje wskazują znaczny spadek zainteresowania czytaniem książek zarówno wśród dzieci i dorosłych. W związku z tym postanowiliśmy dołączyć do projektu Czytam z klasą aby spróbować rozbudzić u uczniów ciekawość literacką, rozwinąć aktywność czytelniczą, udoskonalić czytanie ze zrozumieniem oraz aktywne słuchanie, zachęcić rodziców do czytania dzieciom, integrować zespół klasowy. W edycji Podróżowanie przez czytanie dodatkowo pogłębialiśmy wiedzę na temat wybranych krajów kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji. W każdym z modułów projektu uczestnicy wraz z nauczycielem wybierają jedną spośród zaproponowanych lektur, do której wykonują zadania. Uczniowie mieli możliwość wyboru spośród kanonu literatury dziecięcej np. „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego, „Zaczarowana zagroda” Aliny i Czesława Centkiewiczów, „Którędy do Yellowstone? Dzika podróż po parkach narodowych” Aleksandry i Daniela Mizielińskich, „Z piaskownicy w świat” Grzegorza Kasdepke
ŚLUBOWANIE KLAS PIERWSZYCH
Rozpoczęcie nauki w szkole to nie lada wyzwanie! Nasi pierwszoklasiści nie mogli się doczekać Ślubowania, które ugruntowałoby rozpoczęcie ich szkolnych karier. Zatem 1 grudnia w asyście Pani Marty oraz Pani Ani wychowawczyń klas Ia i Ib zaprezentowali program artystyczny egzaminując się wzajemnie z umiejętności potwierdzających gotowość do edukacji szkolnej. Taniec, recytacja, matematyka czy znajomość naszego godła to tylko wycinek wiedzy i umiejętności, które posiadają nasi uczniowie klas I-szych. Zatem witamy serdecznie wśród braci uczniowskiej i życzymy powodzenia!
Rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022
Kolejny rok szkolny przed nami ! Z jednej strony wydaje nam się, że dwa miesiące wakacji to za mało. Z drugiej jednak strony pierwsze spotkania z nauczycielami, możliwość bycia razem w klasie nabrały ostatnio wartości. Życzymy zatem jak najdłuższej wspólnej przygody w szkolnych murach. Aby ten czas trwał intensywnie, dbajmy o siebie, bądźmy razem ale z rozwagą, korzystajmy z możliwości jakie daje nam współczesna nauka. Bądźmy odpowiedzialni. Wszystkiego dobrego w nowym roku szkolnym!
ŻYCZENIA WIELKANOCNE
Przed nami kolejna nietypowa Wielkanoc, życzenia zatem również nie powinny należeć do tych standardowych. Tym razem sprawy w swoje ręce wzięła klasa VI i w ramach warsztatów animacji stworzyła Wielkanoc w rytmie disco. Życzymy zatem miłego seansu, w rodzinnym, okrojonym gronie abyśmy spotkali się jak najszybciej w szkolnych murach:
English Corner
Dziś historyczna chwila! Światło dzienne ujrzał pierwszy numer gazetki szkolnej, całkowicie zredagowanej w języku angielskim, przez naszych uczniów pod okiem Pani Karoliny Sodulskiej. Czasopismo zawiera kilka ciekawostek dotyczących ich hobby, wywiady, quizy i sporo innych ciekawostek, które gazeta z prawdziwego zdarzenia powinna posiadać! Zespół redakcyjny nadal jest otwarty i zaprasza do współpracy wszystkich chętnych uczniów, chcących szlifować znajomość języka angielskiego i umiejętności dziennikarskie.