Poznaj naszą Szkołę
Serdecznie zapraszamy
dzieci oraz ich rodziców
do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkoły
podczas „Drzwi Otwartych”, które odbędą się
6 marca 2025r. w godz. 16:00 – 18:00.
EXPRESS SZKOLNY – Witaj w Świecie Naszych Artykułów!
Z radością prezentujemy EXPRESS SZKOLNY! Nasza gazetka, ukazująca się regularnie, powstaje dzięki wspólnej pracy młodych dziennikarzy i twórców, którzy chcą zabrać głos w sprawach istotnych dla naszej szkoły oraz poruszyć tematy, które interesują nas wszystkich.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą gazetką szkolną, dostępną w specjalnej zakładce na stronie internetowej szkoły! LINK Znajdziesz tam artykuły, które pokazują życie naszej szkoły, pasje uczniów oraz wiele innych inspirujących treści.
FLASH RET – ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE!
Drodzy przyjaciele,
Sezon świąteczny już nadszedł i nie mogliśmy go przepuścić bez przesłania najserdeczniejszych życzeń Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!
Dostawa Świętego Mikołaja jest nieco opóźniona, ponieważ zbiega się to z zakończeniem naszej niesamowitej podróży FLASH-RET. W załączeniu do tego e-maila znajdziesz swój wyjątkowy prezent:
Podręcznik FLASH-RET, dostępny we wszystkich językach projektu.
Przykłady i szablony fiszek usprawniających naukę dzieci.
Ale to nie wszystko! Odwiedź strony internetowe któregokolwiek z naszych partnerów, aby dowiedzieć się więcej o końcowych wynikach projektu FLASH-RET. Możesz tam pobrać dodatkowe zasoby i dowiedzieć się, w jaki sposób wspólnie sprawiamy, że nauka staje się jeszcze bardziej wciągająca.
Osiągnięcia i refleksje: Podsumowanie projektu FLASH-RET
Czas leci! Po 16 miesiącach pracy, nauki i współpracy z przyjemnością dzielimy się wynikami projektu FLASH-RET. Ta inicjatywa Erasmus+ połączyła Asociación Aprendizaje Activo (Hiszpania), Gheorghe Asachi Technical College (Rumunia) i Łódź International School (Polska) w celu zbadania i wdrożenia skutecznego wykorzystania fiszek jako strategii w praktyce wyszukiwania.
Praktyka wyszukiwania to strategia uczenia się oparta na dowodach, która polega na aktywnym przypominaniu sobie informacji. Takie podejście poprawia zapamiętywanie wiedzy, krytyczne myślenie i wyniki w nauce. Tworząc projekt FLASH-RET, chcieliśmy wdrożyć tę strategię w salach lekcyjnych w całej Europie.
Podróż FLASH-RET
Projekt rozpoczął się od opracowania kompleksowego podręcznika, który łączy teorię z praktyką. Ten zasób zawiera przewodniki krok po kroku, strategie integracji i konkretne przykłady, które pomogą nauczycielom skutecznie korzystać z fiszek. Dzięki wkładowi nauczycieli i ekspertów podręcznik odpowiada na różnorodne potrzeby edukacyjne. Możesz go pobrać TU.
Następnie zorganizowaliśmy szkolenia dla nauczycieli w Rumunii i Polsce. Sesje te dostarczyły praktycznych narzędzi dla nauczycieli w tych szkołach do włączenia fiszek do swoich lekcji. Nauczyciele przyczynili się również do oceny pierwszej wersji podręcznika, upewniając się, że spełnia ona rzeczywiste potrzeby klas. Dostęp do materiałów szkoleniowych można uzyskać, wykonując następujące czynności TEN LINK.
Trzecia faza koncentrowała się na projektach pilotażowych z udziałem nauczycieli, w ramach których edukatorzy stosowali techniki ćwiczeń wyszukiwania za pomocą fiszek. To praktyczne doświadczenie pozwoliło nam udoskonalić strategie w oparciu o informacje zwrotne zarówno od nauczycieli, jak i uczniów. Dodatkowo stworzono dwa inspirujące filmy, aby pokazać historie sukcesu tych technik w działaniu. Obejrzyj je TUTAJ. Wszyscy nauczyciele i uczniowie zaangażowani w te doświadczenia byli zachwyceni, odkrywając wiele sposobów, w jakie fiszki mogą usprawnić naukę.
Wreszcie, w ostatnich miesiącach opracowaliśmy wysokiej jakości materiały, w tym edytowalne szablony i gotowe do użycia zestawy fiszek. Cieszymy się, że w końcu możemy zaprezentować te zasoby, które są przeznaczone dla różnych grup wiekowych, przedmiotów i uczniów o różnych potrzebach, zapewniając inkluzywność i wszechstronność. Pobierz je TUTAJ.
Aby zwiększyć dostępność, wszystkie zasoby są opatrzone napisami lub są dostępne w języku angielskim, hiszpańskim, polskim i rumuńskim.
Siła europejskiej współpracy
Chcielibyśmy zwrócić uwagę na jeden z najbardziej satysfakcjonujących aspektów FLASH-RET: współpracę między partnerami. Dzielenie się wiedzą i dostosowywanie strategii w różnych krajach nie tylko wzbogaciło zasoby projektu i rozszerzyło jego oddziaływanie, ale także przyniosło ogromne korzyści wszystkim, którzy nad nim pracowali. Ten ponadnarodowy wysiłek ucieleśnia ducha programu Erasmus+ i podkreśla znaczenie połączenia sił w celu poprawy edukacji.
Mamy nadzieję, że te zasoby zainspirują nauczycieli i uczniów do korzystania z fiszek i praktyki wyszukiwania. Serdecznie dziękujemy programowi Erasmus+ za sfinansowanie tej inicjatywy oraz wszystkim zaangażowanym w tę inicjatywę za entuzjazm, wiedzę i zaangażowanie. Wspólnie zrobiliśmy znaczący krok w kierunku bardziej efektywnych doświadczeń edukacyjnych dla wszystkich.
Ten projekt (EFFECTIVE USE OF FISZEK DO PRAKTYKI WYSZUKIWANIA) został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie poglądy autorów (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, GHEORGHE ASACHI i SZKOŁA ŁÓDZKA), a Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie zawartych w niej informacji.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Z przyjemnością informujemy, że dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” otrzymaliśmy znaczące wsparcie finansowe. Program ten, uchwalony przez Radę Ministrów, ma na celu zwiększenie czytelnictwa w Polsce poprzez wzmocnienie roli bibliotek szkolnych jako centrów kultury i wiedzy.
Instytut Postępowania Twórczego z radością ogłasza, że:
- Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Edukacji Innowacyjnej w Łodzi otrzymała dotację w wysokości 12 000 zł (wartość projektu: 15 000 zł)
Środki te zostaną przeznaczone na zakup nowych publikacji, które wzbogacą nasze biblioteczne zbiory i zainteresowania czytelników. Ponadto, zrealizujemy inspirujące działania promujące czytelnictwo, które uczynią książki jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Dodatkowo, część funduszy zostanie przeznaczona na nowe wyposażenie naszych szkolnych bibliotek, co stworzy bardziej przyjazne środowisko do nauki i odkrywania literatury.
KONKURS PLASTYCZNY: NAJPIĘKNIEJSZA KARTA BOŻONARODZENIOWA I NOWOROCZNA
Szkoła Edukacji Innowacyjnej zaprasza uczniów do wzięcia udziału w wyjątkowym konkursie plastycznym, który stwarza niepowtarzalną okazję do rozwijania talentu artystycznego i podtrzymywania tradycji własnoręcznego tworzenia kartek świątecznych.
CEL KONKURSU:
- ✔️ Kultywowanie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem.
- ✔️ Promowanie zwyczaju wysyłania ręcznie wykonanych kartek.
- ✔️ Rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej uczniów.
- ✔️ Dzielenie się doświadczeniami artystycznymi.
Dla kogo?
Konkurs adresowany jest do uczniów wszystkich klas Szkół Edukacji Innowacyjnej i MSPEI.
Jak wziąć udział?
- Stwórz kartkę świąteczną lub noworoczną w formacie A4 (technika dowolna, bez treści życzeń).
- Prześlij swoją pracę na adres: ppiechowiak@sei.edu.pl do 13 grudnia 2024 r.
PRZEWIDZIANE NAGRODY RZECZOWE O WARTOŚCI:
🏆 I NAGRODA – 300 zł.
🏆 II NAGRODA – 200 zł.
🏆 III NAGRODA – 100 zł.
🏅 II WYRÓŻNIENIA – dyplom.
Prace oceni Komisja Konkursowa, biorąc pod uwagę oryginalność, kreatywność oraz walory artystyczne.
Ogłoszenie wyników:
Nazwiska zwycięzców zostaną opublikowane 17 grudnia 2024 r. na stronie internetowej Szkoły Edukacji Innowacyjnej.
Dlaczego warto?
Udział w konkursie to nie tylko okazja do wygrania cennych nagród, ale także do rozwoju własnej pasji, poznania nowych technik artystycznych i kultywowania pięknej świątecznej tradycji.
Dziękujemy za udział i życzymy powodzenia! 🎄
Regulamin konkursu
„Czytam sobie z radością”
# Bibliospace
Uczniowie klasy Ic uczestniczyli w kolejnej lekcji z projektu „Czytam sobie z radością”. Tym razem poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie: „Czy Kopernik jadł pierniki?” Z zainteresowaniem słuchaliśmy treści książki. Rozwiązywaliśmy quizy. A najwięcej radości sprawiła nam zabawa „Ruch po orbicie”.
Podręcznik na temat korzystania z fiszek w klasie jest już dostępny!
Z radością informujemy o publikacji podręcznika na temat wykorzystania fiszek w klasie w ramach projektu FLASH-RET! Ten podręcznik służy jako kompleksowy przewodnik dla nauczycieli, jak zintegrować fiszki w klasie, aby zwiększyć zaangażowanie, retencję i interaktywną naukę.
Podręcznik jest teraz dostępny we wszystkich językach partnerskich (angielskim, hiszpańskim, polskim i rumuńskim), dzięki czemu jest dostępny dla nauczycieli w różnych regionach. Dostosowując te zasoby do różnych języków, projekt FLASH-RET ma na celu wsparcie nauczycieli w zapewnianiu bardziej spersonalizowanego i efektywnego doświadczenia edukacyjnego.
Podręcznik obejmuje szeroki zakres tematów, od tworzenia skutecznych ćwiczeń z wykorzystaniem fiszek po dostosowywanie ich do różnych grup wiekowych i przedmiotów. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym nauczycielem, czy dopiero zaczynasz przygodę z tą techniką, podręcznik zawiera cenne spostrzeżenia i praktyczne wskazówki, które pomogą Ci ulepszyć środowisko w klasie.
Poniżej możesz pobrać podręcznik w dowolnej wersji językowej:
Wersja angielska: ENGLISH. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK ostateczny version.pdf
Wersja hiszpańska: HISZPAŃSKA. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK definitiva.pdf wersji
Wersja polska: POLSKI. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK ostateczny version.pdf
Wersja rumuńska: RUMUŃSKI. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK ostateczny version.pdf
Ten projekt (EFFECTIVE USE OF FISZEK DO PRAKTYKI WYSZUKIWANIA) został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie poglądy autorów (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, GHEORGHE ASACHI i SZKOŁA ŁÓDZKA), a Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie zawartych w niej informacji.
„Wolność! Kocham i rozumiem!”
„Wolność! Kocham i rozumiem!” to tylko jedno z wielu haseł towarzyszących naszej dzisiejszej wzruszającej uroczystości związanej z nadchodzącym Dniem Niepodległości. Uczniowie pod kierunkiem Pani Ani i Pana Szymona na różne sposoby wyrazili dziś zarówno radość jak i szacunek dla nadchodzącego Święta Narodowego.
Czym jest budżet?
W klasie 4a matematyka przekształciła się w prawdziwy survival finansowy! Lekcja rozpoczęła się od fascynującego filmu, który zdradził dzieciom tajemnice barteru, powstania pieniędzy oraz istoty budżetu państwa, miasta i domowego.
Po tej historycznej wyprawie Dzieci przystąpiły do emocjonującej symulacji miesięcznych wydatków. Uczniowie zostali podzieleni na grupy i otrzymali ambitne zadanie: zaplanować budżet tak, by starczyło na prezent na Dzień Matki. Każda grupa uzbrojona w karty pracy, skarbonki, długopisy, cenniki artykułów spożywczych i prezentów, stawiła czoła wyzwaniu.
Co ciekawe, losowe zdarzenia wprowadziły element nieprzewidywalności – były nagłe premie i niezapowiedziane rachunki! Mimo to, każdej grupie udało się odłożyć pieniądze na prezent. Niektóre dzieci tak bardzo wczuły się w rolę oszczędnych domowych menadżerów, że ograniczyły wydatki do wody i bułek, co wywołało salwy śmiechu w klasie. Wygląda na to, że mamy mogą spodziewać się prezentów „od serca” – dosłownie i w przenośni!