Szkolenia i pilotaże w ramach projektu FLASH-RET w szkołach krajów partnerskich już za nami!
Sesje te miały na celu promowanie aktywnego uczenia się poprzez integrację strategii opartych na dowodach w klasie. Nauczyciele nauczyli się, jak korzystać z technologii, takich jak Quizlet, do tworzenia interaktywnych fiszek, które odnoszą się do różnych wymiarów wiedzy i zawierają techniki, takie jak powtarzanie w odstępach i przeplatanie, aby poprawić zapamiętywanie. Szkolenie podkreśliło również metody korzystania z fiszek w domu, aby pomóc uczniom w rozwijaniu umiejętności samoregulacji uczenia się.
Korzystamy również z okazji, aby podzielić się z Państwem materiałami wykorzystanymi podczas dwóch sesji szkoleniowych w każdym z ośrodków edukacyjnych:
– Prezentacja pierwszej sesji szkoleniowej (w języku polskim):
1st training session FLASH-RET (Polish).pdf
– Prezentacja drugiej sesji szkoleniowej):
2nd training session FLASH-RET (Polish).pdf
– Pusty szablon do tworzenia fiszek:
FLASH-RET blank template fro creating flashcards.pdf
Pomiędzy każdą sesją szkoleniową asystenci nauczycieli byli zachęcani do sprawdzenia tego, czego się nauczyli i rozpoczęcia wdrażania fiszek w swoich klasach ze wszystkimi uczniami. Informacje zwrotne od pilotów były pozytywne, a doniesienia o zwiększonej motywacji i zaangażowaniu studentów były pozytywne. W ramach projektu kontynuowane jest gromadzenie szczegółowych informacji zwrotnych, aby jeszcze bardziej wspierać wykorzystanie fiszek w edukacji.
Ten projekt (EFFECTIVE USE OF FLASHCARDS FOR RETRIEVAL PRACTICE) został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie poglądy autorów (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, GHEORGHE ASACHI i MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA PODSTAWOWA EDUKACJI INNOWACYJNEJ), a Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie zawartych w niej informacji.