STORIAS CZYLI ROZPOCZYNAMY NOWY PROJEKT!
Najnowsze wyniki badania PISA wykazały, że w Europie w 2018 r. około jedna piąta piętnastolatków (21,7%) osiągnęła gorsze wyniki w zakresie umiejętności czytania i pisania. Jednak czytania i pisania zwykle uczy się dzieci już w wieku 4 lat. Jak możemy wyjaśnić te słabe wyniki? Może to wynikać z faktu, że raz opanowane medium piśmiennicze służy głównie do oceny innych rodzajów wiedzy, a nie jest uważane za dziedzinę wiedzy samą w sobie. W Storias jednak wierzymy, że czytanie i pisanie nie powinno być tylko środkiem do celu. Udowodniono, że poprzez opowiadanie historii dzieci mogą rozwijać i poszerzać szereg dodatkowych umiejętności (takich jak słuchanie, uwaga, zapamiętywanie i kreatywność), a także poszerzać swoje obszary wiedzy (takie jak zasób słownictwa i techniki pisania). Wśród dzieci ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się opowiadanie historii może mieć jeszcze większy wpływ, dając im większą szansę na rozwinięcie silnego podstawowego poziomu umiejętności czytania i pisania. W projekcie w którym będziemy czerpać z metody storytellingu współpracujemy z Logopsycom z Belgii, Les Aprimmeurs z Francji, Grimme Sisters z Włoch, ze szkołami Arsakeio z Grecji oraz EuroEd z Rumunii. Pierwsze spotkanie partnerskie które odbyło się w malowniczej stolicy Francji, Paryżu za nami!