Debata Oxfordzka
Brexit, wszyscy się zastanawiamy co z nim dalej będzie. Bezprecedensowa gra, która odbywa się w angielskim parlamencie spowodowała, że ten temat jest języczkiem uwagi nawet najbardziej niezainteresowanych polityką uczniów. Taka okazja nie nadarza się zbyt często, więc może by przekłuć tę sytuację na nieszablonową lekcję. Tak więc dzisiaj do stołu zasiadają reprezentanci parlamentu MSPEI, którzy wyartykułują swoje poglądy na temat wad i zalet Brexitu, popierając je znaczną ilością faktów i argumentów, polemizując na temat skutków wyjścia Wielkiej Brytanii, zarówno dla Brytyjczyków, jak i Polaków. Klasa 7 SP zasiada do stołu według reguł debaty oxfordzkiej. Po lewej wszyscy za opcją „Aye,” po prawej zaś za opcją „Nay.” Używamy tylko i wyłącznie języka parlamentarnego oraz sprytnych karteczek ze zwrotami wyrażającymi opinię, zastępującymi osłuchane „I think.” W roli Speakera, ja, Jarosław Osuchowski. Debatę czas zacząć!