Matematyczna uczta
Matematyczna uczta – czyli jak ułamki zwykłe smakują w restauracji!
Dziś uczniowie klasy 4a przekonali się, że matematyka może być… smakowita! W ramach niezwykłej lekcji pt. „Ułamek zwykły jako część całości” zamieniliśmy szkolną tablicę na restauracyjny stół, a liczby na przepyszne kawałki pizzy.
Młodzi matematycy dzielili pizzę na połowy, ćwiartki i ósemki, odkrywając tajemnice ułamków zwykłych. Okazało się, że im większy głód, tym szybciej znikały kolejne części… i nagle ½ zmieniało się w ⅓, a potem w ¼! Kto by pomyślał, że nauka o ułamkach może być tak apetyczna?
Oprócz treningu matematycznego uczniowie doskonalili również umiejętności kulturalnego zachowania w restauracji – bez liczenia kto zjadł więcej (choć niektórym kalkulator w głowie działał wyjątkowo sprawnie ).
Na koniec pełni wiedzy (i pizzy!) podsumowaliśmy wnioski: ułamki są wszędzie, a matematyka może być nie tylko przydatna, ale i pyszna!
To była lekcja, którą wszyscy zapamiętają… i być może powtórzą – choćby w domowej kuchni!