Projekt Erasmus + SABE – Spotkanie partnerskie
W listopadzie rozpoczęliśmy kolejną międzynarodową współpracę w ramach projektu Erasmus +. Projekt SABE ( Strengthening Anti-Bullying Efforts) pozwoli nam przeanalizować oraz stworzyć szereg zasobów wspierających działania antyprzemocowe wśród uczniów. Pierwsze spotkanie zespołu w którego skład poza nami wchodzą organizacje z Bułgarii, Włoch, Grecji oraz Rumunii odbyło się w Sofii. Już wkrótce spotkania grup focusowych mające na celu przeanalizowanie aktualnej sytuacji w krajach partnerskich związanej z tematyką projektu.
KONKURS PLASTYCZNY: NAJPIĘKNIEJSZA KARTA BOŻONARODZENIOWA I NOWOROCZNA
Szkoła Edukacji Innowacyjnej zaprasza uczniów do wzięcia udziału w wyjątkowym konkursie plastycznym, który stwarza niepowtarzalną okazję do rozwijania talentu artystycznego i podtrzymywania tradycji własnoręcznego tworzenia kartek świątecznych.
CEL KONKURSU:
- ✔️ Kultywowanie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem.
- ✔️ Promowanie zwyczaju wysyłania ręcznie wykonanych kartek.
- ✔️ Rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej uczniów.
- ✔️ Dzielenie się doświadczeniami artystycznymi.
Dla kogo?
Konkurs adresowany jest do uczniów wszystkich klas Szkół Edukacji Innowacyjnej i MSPEI.
Jak wziąć udział?
- Stwórz kartkę świąteczną lub noworoczną w formacie A4 (technika dowolna, bez treści życzeń).
- Prześlij swoją pracę na adres: ppiechowiak@sei.edu.pl do 13 grudnia 2024 r.
PRZEWIDZIANE NAGRODY RZECZOWE O WARTOŚCI:
🏆 I NAGRODA – 300 zł.
🏆 II NAGRODA – 200 zł.
🏆 III NAGRODA – 100 zł.
🏅 II WYRÓŻNIENIA – dyplom.
Prace oceni Komisja Konkursowa, biorąc pod uwagę oryginalność, kreatywność oraz walory artystyczne.
Ogłoszenie wyników:
Nazwiska zwycięzców zostaną opublikowane 17 grudnia 2024 r. na stronie internetowej Szkoły Edukacji Innowacyjnej.
Dlaczego warto?
Udział w konkursie to nie tylko okazja do wygrania cennych nagród, ale także do rozwoju własnej pasji, poznania nowych technik artystycznych i kultywowania pięknej świątecznej tradycji.
Dziękujemy za udział i życzymy powodzenia! 🎄
Regulamin konkursu
„Czytam sobie z radością”
# Bibliospace
Uczniowie klasy Ic uczestniczyli w kolejnej lekcji z projektu „Czytam sobie z radością”. Tym razem poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie: „Czy Kopernik jadł pierniki?” Z zainteresowaniem słuchaliśmy treści książki. Rozwiązywaliśmy quizy. A najwięcej radości sprawiła nam zabawa „Ruch po orbicie”.
Podręcznik na temat korzystania z fiszek w klasie jest już dostępny!
Z radością informujemy o publikacji podręcznika na temat wykorzystania fiszek w klasie w ramach projektu FLASH-RET! Ten podręcznik służy jako kompleksowy przewodnik dla nauczycieli, jak zintegrować fiszki w klasie, aby zwiększyć zaangażowanie, retencję i interaktywną naukę.
Podręcznik jest teraz dostępny we wszystkich językach partnerskich (angielskim, hiszpańskim, polskim i rumuńskim), dzięki czemu jest dostępny dla nauczycieli w różnych regionach. Dostosowując te zasoby do różnych języków, projekt FLASH-RET ma na celu wsparcie nauczycieli w zapewnianiu bardziej spersonalizowanego i efektywnego doświadczenia edukacyjnego.
Podręcznik obejmuje szeroki zakres tematów, od tworzenia skutecznych ćwiczeń z wykorzystaniem fiszek po dostosowywanie ich do różnych grup wiekowych i przedmiotów. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym nauczycielem, czy dopiero zaczynasz przygodę z tą techniką, podręcznik zawiera cenne spostrzeżenia i praktyczne wskazówki, które pomogą Ci ulepszyć środowisko w klasie.
Poniżej możesz pobrać podręcznik w dowolnej wersji językowej:
Wersja angielska: ENGLISH. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK ostateczny version.pdf
Wersja hiszpańska: HISZPAŃSKA. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK definitiva.pdf wersji
Wersja polska: POLSKI. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK ostateczny version.pdf
Wersja rumuńska: RUMUŃSKI. Podręcznik KORZYSTANIE Z FISZEK ostateczny version.pdf
Ten projekt (EFFECTIVE USE OF FISZEK DO PRAKTYKI WYSZUKIWANIA) został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie poglądy autorów (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, GHEORGHE ASACHI i SZKOŁA ŁÓDZKA), a Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie zawartych w niej informacji.
„Wolność! Kocham i rozumiem!”
„Wolność! Kocham i rozumiem!” to tylko jedno z wielu haseł towarzyszących naszej dzisiejszej wzruszającej uroczystości związanej z nadchodzącym Dniem Niepodległości. Uczniowie pod kierunkiem Pani Ani i Pana Szymona na różne sposoby wyrazili dziś zarówno radość jak i szacunek dla nadchodzącego Święta Narodowego.
SABE – Strengthening Anti-Bullying Efforts: Addressing Violence in Schools around EU
Projekt SABE opiera się na potrzebie zajęcia się ewoluującą i wieloaspektową naturą nękania w europejskich szkołach. Przyjmując holistyczne podejście, które łączy innowacyjne strategie grywalizacji ze wspólnymi wysiłkami instytucji edukacyjnych, projekt ma na celu skuteczne łagodzenie skutków nękania i wspieranie bezpieczniejszych, bardziej integracyjnych środowisk edukacyjnych.
Cele SABE są następujące:
- opracowanie innowacyjnego, kompleksowego podejścia do zapobiegania nękaniu w szkołach, obejmującego stworzenie interaktywnej platformy edukacyjnej z grywalizacją, programów szkoleniowych dla nauczycieli oraz integrację nowoczesnych technologii;
- Poprawa zrozumienia, dialogu i skutecznego wdrażania strategii przeciwdziałania nękaniu wśród różnych interesariuszy, w tym uczniów, nauczycieli i członków społeczności.
Cele szczegółowe:
- Opracowanie kompleksowej, platformy edukacyjnej dla uczniów w wieku 7-16 lat, zaprojektowanej w celu zaangażowania uczniów w interaktywną edukację przeciwko nękaniu.
- Tworzenie i wdrażanie programów szkoleniowych dla nauczycieli skoncentrowanych na identyfikowaniu, reagowaniu i zapobieganiu nękaniu.
- Zintegrowanie nowoczesnej technologii i interaktywnych metod uczenia się, aby przeciwdziałać współczesnym formom nękania, w tym cyberprzemocy, dzięki czemu działania przeciwko nękaniu będą skuteczne w dzisiejszej erze cyfrowej.
- Przeprowadzenie oceny i analizę skuteczności podejścia opartego na grywalizacji w zmniejszaniu liczby przypadków nękania i poprawie ogólnej atmosfery w szkole. Przyczynienie się to do ciągłego opracowywania opartych na dowodach strategii zapobiegania nękaniu.
- Pielęgnowanie otwartego i produktywnego dialogu między zainteresowanymi stronami, beneficjentami i interesariuszami.
- Podnoszenie świadomości, poprawa zrozumienia oraz wzmocnienie przyjmowania i praktykowania działań na rzecz przeciwdziałania nękaniu w szkołach.
Wyniki:
- Opracowanie programu nauczania dla nauczycieli i warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli: Kompleksowy program szkolenia dla nauczycieli opracowany na podstawie wyników przeglądu literatury i grup fokusowych. Niniejszy raport podkreśli wyjątkowe wyzwania i potrzeby w różnych środowiskach szkolnych w zakresie nękania.
- Tworzenie scenariuszy i pilotaży nękania w szkołach: Scenariusze te zostaną stworzone przez każdego partnera, koncentrując się na różnych formach nękania, od wyzwisk po cyberprzemoc. Celem jest promowanie empatii, integracji i aktywnego reagowania na incydenty zastraszania wśród uczniów.
Tworzenie i testowanie scenariuszy gamifikacji: Szczegółowy dokument dotyczący projektowania gier przedstawiający adaptację scenariuszy znęcania się do interaktywnych wersji grywalizacji. Interaktywna gra zostanie zaprojektowana tak, aby była przyjazna dla użytkownika i będzie zawierała różne postacie i poziomy
Partnerzy:
- Koordynator: Stowarzyszenie Know and Can (Bułgaria): knowandcan.com
- Centrum Twórczego Rozwoju im. Danilo Dolci – Organizacja Trzeciego Sektora (Włochy): danilodolci.org
- Miedzynarodowa Szkola Podstawowa Edukacji Innowacyjnej w Lodzi (Poland): https://podstawowa.sei.edu.pl
- R. MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ STAMBUŁ – DYREKCJA EDUKACJI NARODOWEJ DYSTRYKTU ÜSKÜDAR (Turcja): https://uskudar.meb.gov.tr/
- KMOP – Centrum Edukacji i Innowacji (Grecja): kmop.gr
- TICLENI TECHNOLOGICAL HIGH SCHOOL (Rumunia): WWW.LICEULTICLENI.RO
Czym jest budżet?
W klasie 4a matematyka przekształciła się w prawdziwy survival finansowy! Lekcja rozpoczęła się od fascynującego filmu, który zdradził dzieciom tajemnice barteru, powstania pieniędzy oraz istoty budżetu państwa, miasta i domowego.
Po tej historycznej wyprawie Dzieci przystąpiły do emocjonującej symulacji miesięcznych wydatków. Uczniowie zostali podzieleni na grupy i otrzymali ambitne zadanie: zaplanować budżet tak, by starczyło na prezent na Dzień Matki. Każda grupa uzbrojona w karty pracy, skarbonki, długopisy, cenniki artykułów spożywczych i prezentów, stawiła czoła wyzwaniu.
Co ciekawe, losowe zdarzenia wprowadziły element nieprzewidywalności – były nagłe premie i niezapowiedziane rachunki! Mimo to, każdej grupie udało się odłożyć pieniądze na prezent. Niektóre dzieci tak bardzo wczuły się w rolę oszczędnych domowych menadżerów, że ograniczyły wydatki do wody i bułek, co wywołało salwy śmiechu w klasie. Wygląda na to, że mamy mogą spodziewać się prezentów „od serca” – dosłownie i w przenośni!
Wieczorku Literatury Grozy
W ostatnim tygodniu października w naszej szkole panuje halloweenowa atmosfera. Wszędzie straszą duchy, stwory i wiedźmy. W związku z tym uczniowie klas piątych i czwartej we wtorek 29.10. wzięli udział w Wieczorku Literatury Grozy. W ten sposób promowali czytelnictwo, literaturę młodzieżową, swoje zainteresowania i mieli okazję poćwiczyć występowanie przed publicznością.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział!
Dwudniową wycieczkę do Krakowa klasy 4-8
Dwudniową wycieczkę do Krakowa klasy 4-8 rozpoczęły z przytupem – przywitał nas ziejący Smok Wawelski. Następnie zwiedziliśmy katedrę z jej największym skarbem Dzwonem Zygmunta. Zrobiliśmy zakupy w Sukiennicach oraz wysłuchaliśmy hejnału odgrywanego z wieży Kościoła Mariackiego. Podsumowaniem wycieczki była wizyta w Kopalni Soli w Wieliczce.
ERASMUS DAYS Z FLASH-RET
Dołącz do nas na wydarzeniu online FLASH-RET, które odbędzie się 17 października o godzinie 17:00 (czasu CET)
Cieszymy się, że możemy zaprosić rodziny, uczniów, nauczycieli i wszystkich interesariuszy edukacyjnych na oficjalne wydarzenie projektu Erasmus+ „Efektywne wykorzystanie fiszek w praktyce wyszukiwania” (FLASH-RET). To wydarzenie online odbędzie się zgodnie z Dniami Erasmusa 17 października o godzinie 17:00 (czasu CET) i zachęcamy wszystkich do udziału i dowiedzenia się więcej o tej innowacyjnej inicjatywie.
Podczas wydarzenia będziemy:
- Zaprezentuj projekt FLASH-RET na skalę europejską.
- Przedstaw organizacje uczestniczące i zespół stojący za projektem.
- Podziel się wyciągniętymi wnioskami i osiągniętymi do tej pory
Jest to świetna okazja dla wszystkich zainteresowanych strategiami uczenia się opartymi na dowodach, takimi jak ćwiczenie wyszukiwania za pomocą fiszek, aby zaangażować się i nawiązać kontakt z podobnie myślącymi profesjonalistami.
Możesz dołączyć do wydarzenia za pomocą poniższego linku: Link do wydarzenia
Bądź na bieżąco i uzyskaj dostęp do zasobów projektu Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem głównych produktów końcowych projektu, takich jak Podręcznik Fiszek, możesz zarejestrować się za pomocą tego formularza: Formularz wyników.
Alternatywnie możesz zarejestrować się wcześniej i otrzymać osobiste zaproszenie na wydarzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej, wypełniając ten formularz: Formularz rejestracji na wydarzenie.
Nie możemy się doczekać, aby się z wami spotkać i podzielić się z wami wpływową pracą, którą wykonaliśmy w ramach FLASH-RET!
Ten projekt (EFFECTIVE USE OF FISZEK DO PRAKTYKI WYSZUKIWANIA) został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie poglądy autorów (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, GHEORGHE ASACHI i SZKOŁA ŁÓDZKA), a Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie zawartych w niej informacji.