III mobilność uczniów – POLSKA
Wraz z początkiem marca powitaliśmy w murach naszej szkoły kolegów z Bułgarii, Chorwacji oraz Rumunii. Tym samym rozpoczęliśmy 3 mobilność w ramach projektu Erasmus + Together in Diversity. Uczyliśmy naszych gości języka polskiego z Panią Eweliną Jaros, angielskiego z Panią Kasią Kuropatwą i EZ oraz niemieckiego z Panem Darkiem Ligodzińskim. Tańczyliśmy krakowiaka oraz poloneza pod okiem Pani Ani Żuber. Braliśmy udział w zawodach sportowych z Panią Kasią Muras i Zbyszkiem Murasem a także nauczyliśmy się kilku chwytów taekwondo z Panem Piotrem Gamusem. Przeżyliśmy razem Ostatki oraz Międzynarodowy Dzień Kobiet w trakcie którego nasi uczniowie zaprezentowali się doskonale w pokazie artystycznym pod opieką Pani Izabeli Kołacińskiej. Łódź również okazała się wdzięcznym gospodarzem. Na wszystkich bowiem wrażenie zrobił postindustrialny charakter naszej metropolii. Ulica Piotrkowska, Księży Młyn czy EC1 przywitały nas piękną pogodą i wspaniałą ekspozycją. Mobilność zakończyła się balem klasy 8, która zaprosiła do wspólnego świętowania kolegów z partnerskich szkół. Wizyta ta na długo pozostanie w naszej pamięci. Teraz czekamy na ostatnią mobilność w ramach projektu TiD. Tym razem celem będzie Rumunia i zielona Transylwania!
Poznaj naszą Szkołę
Serdecznie zapraszamy
dzieci oraz ich rodziców
do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkoły
podczas „Drzwi Otwartych”, które odbędą się
28 lutego 2019r. w godz. 16:00 – 18:00.
LEKCJE MATEMATYKI W KLASACH 4-5
Podczas lekcji matematyki w klasach starszych czasami też jest kreatywnie. Liczymy organizując imprezy halloweenowe, starając się jednocześnie nie przekroczyć podanej kwoty, przeliczamy ceny po obniżkach, wyłapujemy błędy w gazetkach reklamowych, wycinamy, gramy w gry. Zazwyczaj dużo piszemy i słychać „Czy może Pani poczekać?”, ale zdarza się też, że nie piszemy wcale jak w dniu Black Monday, gdy Pani ogłosiła -100% na pisanie podczas lekcji matematyki. W rok 2019 wkroczyliśmy wraz z Math Challenge dla klas 0-5. W ten sposób uczcimy Rok 2019, który został ogłoszony przez Senat Rokiem Matematyki!
AD&D RPG – gra fantasy
AD&D RPG to coś znacznie więcej niż popularna gra fantasy spod znaku ołówka i kartki z bohomazem zarysu postaci. Siadając do stołu w mgnieniu oka przenosisz się do barwnego i nieprzejednanego świata Faerrun, gdzie splata się fantastyka z fizyką, wyobraźnia z faktem, akcja z interakcją. Opisy świata, scenerii oraz sytuacji przekraczają te pochodzące z najlepszego bestsellera, bo czy książce można zadać pytanie uzupełniające lub zasugerować pojawienie się pożądanego przedmiotu? Wcielając się w postać zdobywasz wyimaginowany warsztat talentów i umiejętności, a każde narzędzie czy zaklęcie użyte w kreatywny sposób przybliża cię do celu. Celu jakim jest przesuwanie własnych ograniczeń a w ich miejsce wstawianie hartu ducha i wiary, że wszystko jest możliwe.
List Głównego Inspektora Sanitarnego i Komendanta Głównego Policji
List Głównego Inspektora Sanitarnego i Komendanta Głównego Policji. Dotyczy on przeciwdziałania zażywaniu substancji potocznie nazywanych „dopalaczami”.
Jednocześnie zachęcam do zapoznania się z informacji na temat bezpieczeństwa podczas ferii zimowych, które zostały zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej, w tym do zwrócenia uwagi na bazę wypoczynku www.wypoczynek.men.gov.pl.
Wspólnie zadbajmy o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży!
Maribor 2019
W dniach od 7 do 12 stycznia 2019 czteroosobowa grupa nauczycieli została oddelegowana na szkolenie pt. Living Books do Mariboru na Słowenię. Szkolenie zostało przeprowadzone metodami nieformalnej edukacji. W procesie poznawania czym jest „Żywa Książka” oraz na czy polega projekt „Ziva Knjiznica” wcielaliśmy się w rolę osób ciężko doświadczonych przez życie ze względu na oddziaływanie na nich środowiska ksenofobicznego, homofobicznego lub innych uprzedzeń. Definiowaliśmy czym są Prawa Człowieka i dyskutowaliśmy metodą debaty Oxfordzkiej nad uniwersalnymi prawami człowieka. Trzeciego dnia szkolenia mieliśmy okazję wybrać się do Żywej Biblioteki i porozmawiać z „książkami”, które to wywarły na nas ogromne wrażenie ze względu na szczerość oraz niejednokrotnie wstrząsające doświadczenia. Ostatniego dnia, zainspirowani wiedzą i potencjałem projektu stworzyliśmy plan działania, aby Living Books przenieść na grunt Polski i polskich realiów.
Wszyscy uczestnicy szkolenia uznali je za bardzo kształcące i otwierające oczy na społecznie wrażliwe zagadnienia we współczesnym świecie.
Living Books in Schools – I spotkanie partnerskie
W dniach 8-9 grudnia odbyło się pierwsze międzynarodowe spotkanie partnerskie w trakcie którego omówione zostały założenia projektu. Gospodarzem i koordynatorem zarazem była serbska szkoła podstawowa im. Kosty Trifkovicia z Novego Sadu. W przeciągu dwóch dni udało nam się dobrze zapoznać z założeniami projektu, rozdzielić obowiązki a także przy okazji poznać metodologię „żywej biblioteki”. 9 grudnia organizacja Balkan Idea zorganizowała spotkanie o tej tematyce otwarte dla każdego w którym wzięliśmy udział. Ponieważ miasto Novy Sad posiada charakterystyczne punkty architektoniczne postanowiliśmy się również z nimi zapoznać. Kolejny krok w ramach projektu już w styczniu: szkolenie nauczycieli w Słowenii z metody wprowadzania żywej biblioteki do szkół.
100 pozdrowień na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości
Nasza szkoła wzięła udział w projekcie „100 pozdrowień na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości”. Do akcji przyłączyło się wiele szkół z całej Polski. Zadaniem każdej z nich było napisanie pozdrowień do 100 placówek. Listy wraz z pocztówkami zostały wysłane na początku listopada, by zdążyły dotrzeć do 11.11.
Serdeczne podziękowania dla rodziców i dzieci, którzy chętnie włączyli się w akcję przynosząc pocztówki i znaczki.
Projekt ten miał ogromny rozgłos w całej Polsce. Utworzyło się bardzo dużo list z instytucjami wyrażającymi chęć udziału w nim. W łódzkich placówkach pocztowych ciężko było kupić pocztówki prezentujące Łódź 🙂
Dzięki nam o projekcie dowiedzą się także szkoły zagraniczne, gdyż nasi partnerzy w ramach projektów Erasmus również otrzymają pozdrowienia w języku angielskim.
Samorząd Uczniowski
Projekt LETS – Szkolenie w Wielkiej Brytanii
Nauczyciele na szkoleniu w Leeds
W ramach projektu LETS – Learn English Through Sign Erasmus + nauczyciele z Międzynarodowej Szkoły Podstawowej oraz nauczyciele z przedszkoli publicznych i niepublicznych z Polski zostali przeszkoleni w innowacyjnej metodzie nauki języka angielskiego przy użyciu znaków języka migowego. Szkolenie odbyło się na terenie Wielkiej Brytanii w Leeds i trwało 5 dni. W ramach szkolenia została przedstawiona metodologia, opracowano konspekty lekcji oraz przećwiczone zostały angielskie piosenki z elementami znaków j.migowego. Celem projektu było również przeszkolenie jak największej liczby nauczycieli nie tylko z Anglii, ale również z krajów partnerskich takich jak Polska i Słowenia oraz rozpropagowanie tej innowacyjnej metody nauki języka angielskiego z użyciem znaków j.migowego we własnych macierzystych placówkach. Metoda przeznaczona jest dla wszystkich dzieci również dla dzieci z tzw.rodzin imigranckich, których język angielski jest drugim językiem nauczanym w przedszkolach i szkołach. Wprowadzenie elementów języka migowego do nauki języka angielskiego ułatwia szybsze zapamiętywanie, polepsza koncentrację oraz sprawia, że nauka odbywa się w sposób łatwy i przyjemny dla dzieci.
KONKURS HISTORYCZNY „Moja Niepodległa”
Uczniowie laureatami konkursu
W dniu 6 listopada uczniowie klasy IV – VIII brali udział w szkolnym konkursie historycznym „Moja Niepodległa”. Konkurs był elementem obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie musieli się wykazać z okresu 1914-1921. Laureatami konkursu w poszczególnych klasach zostali:
klasa IV – Aleksandra Bystrova
klasa Va – Adam Przybyła
klasa Vb – Adam Kamiński
klasa VII – Joanna Kulis
klasa VIII – Jan Dobrski, Spyridon Stergiou
Najlepszy wynik w konkursie uzyskał uczeń klasy Vb Karol Kurzynoga.
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom.