Poznaj naszą Szkołę
Serdecznie zapraszamy
dzieci oraz ich rodziców
do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkoły
podczas „Drzwi Otwartych”, które odbędą się
28 lutego 2019r. w godz. 16:00 – 18:00.
LEKCJE MATEMATYKI W KLASACH 4-5
Podczas lekcji matematyki w klasach starszych czasami też jest kreatywnie. Liczymy organizując imprezy halloweenowe, starając się jednocześnie nie przekroczyć podanej kwoty, przeliczamy ceny po obniżkach, wyłapujemy błędy w gazetkach reklamowych, wycinamy, gramy w gry. Zazwyczaj dużo piszemy i słychać „Czy może Pani poczekać?”, ale zdarza się też, że nie piszemy wcale jak w dniu Black Monday, gdy Pani ogłosiła -100% na pisanie podczas lekcji matematyki. W rok 2019 wkroczyliśmy wraz z Math Challenge dla klas 0-5. W ten sposób uczcimy Rok 2019, który został ogłoszony przez Senat Rokiem Matematyki!
AD&D RPG – gra fantasy
AD&D RPG to coś znacznie więcej niż popularna gra fantasy spod znaku ołówka i kartki z bohomazem zarysu postaci. Siadając do stołu w mgnieniu oka przenosisz się do barwnego i nieprzejednanego świata Faerrun, gdzie splata się fantastyka z fizyką, wyobraźnia z faktem, akcja z interakcją. Opisy świata, scenerii oraz sytuacji przekraczają te pochodzące z najlepszego bestsellera, bo czy książce można zadać pytanie uzupełniające lub zasugerować pojawienie się pożądanego przedmiotu? Wcielając się w postać zdobywasz wyimaginowany warsztat talentów i umiejętności, a każde narzędzie czy zaklęcie użyte w kreatywny sposób przybliża cię do celu. Celu jakim jest przesuwanie własnych ograniczeń a w ich miejsce wstawianie hartu ducha i wiary, że wszystko jest możliwe.
List Głównego Inspektora Sanitarnego i Komendanta Głównego Policji
List Głównego Inspektora Sanitarnego i Komendanta Głównego Policji. Dotyczy on przeciwdziałania zażywaniu substancji potocznie nazywanych „dopalaczami”.
Jednocześnie zachęcam do zapoznania się z informacji na temat bezpieczeństwa podczas ferii zimowych, które zostały zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej, w tym do zwrócenia uwagi na bazę wypoczynku www.wypoczynek.men.gov.pl.
Wspólnie zadbajmy o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży!
Maribor 2019
W dniach od 7 do 12 stycznia 2019 czteroosobowa grupa nauczycieli została oddelegowana na szkolenie pt. Living Books do Mariboru na Słowenię. Szkolenie zostało przeprowadzone metodami nieformalnej edukacji. W procesie poznawania czym jest „Żywa Książka” oraz na czy polega projekt „Ziva Knjiznica” wcielaliśmy się w rolę osób ciężko doświadczonych przez życie ze względu na oddziaływanie na nich środowiska ksenofobicznego, homofobicznego lub innych uprzedzeń. Definiowaliśmy czym są Prawa Człowieka i dyskutowaliśmy metodą debaty Oxfordzkiej nad uniwersalnymi prawami człowieka. Trzeciego dnia szkolenia mieliśmy okazję wybrać się do Żywej Biblioteki i porozmawiać z „książkami”, które to wywarły na nas ogromne wrażenie ze względu na szczerość oraz niejednokrotnie wstrząsające doświadczenia. Ostatniego dnia, zainspirowani wiedzą i potencjałem projektu stworzyliśmy plan działania, aby Living Books przenieść na grunt Polski i polskich realiów.
Wszyscy uczestnicy szkolenia uznali je za bardzo kształcące i otwierające oczy na społecznie wrażliwe zagadnienia we współczesnym świecie.
Living Books in Schools – I spotkanie partnerskie
W dniach 8-9 grudnia odbyło się pierwsze międzynarodowe spotkanie partnerskie w trakcie którego omówione zostały założenia projektu. Gospodarzem i koordynatorem zarazem była serbska szkoła podstawowa im. Kosty Trifkovicia z Novego Sadu. W przeciągu dwóch dni udało nam się dobrze zapoznać z założeniami projektu, rozdzielić obowiązki a także przy okazji poznać metodologię „żywej biblioteki”. 9 grudnia organizacja Balkan Idea zorganizowała spotkanie o tej tematyce otwarte dla każdego w którym wzięliśmy udział. Ponieważ miasto Novy Sad posiada charakterystyczne punkty architektoniczne postanowiliśmy się również z nimi zapoznać. Kolejny krok w ramach projektu już w styczniu: szkolenie nauczycieli w Słowenii z metody wprowadzania żywej biblioteki do szkół.
100 pozdrowień na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości
Nasza szkoła wzięła udział w projekcie „100 pozdrowień na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości”. Do akcji przyłączyło się wiele szkół z całej Polski. Zadaniem każdej z nich było napisanie pozdrowień do 100 placówek. Listy wraz z pocztówkami zostały wysłane na początku listopada, by zdążyły dotrzeć do 11.11.
Serdeczne podziękowania dla rodziców i dzieci, którzy chętnie włączyli się w akcję przynosząc pocztówki i znaczki.
Projekt ten miał ogromny rozgłos w całej Polsce. Utworzyło się bardzo dużo list z instytucjami wyrażającymi chęć udziału w nim. W łódzkich placówkach pocztowych ciężko było kupić pocztówki prezentujące Łódź 🙂
Dzięki nam o projekcie dowiedzą się także szkoły zagraniczne, gdyż nasi partnerzy w ramach projektów Erasmus również otrzymają pozdrowienia w języku angielskim.
Samorząd Uczniowski
Projekt LETS – Szkolenie w Wielkiej Brytanii
Nauczyciele na szkoleniu w Leeds
W ramach projektu LETS – Learn English Through Sign Erasmus + nauczyciele z Międzynarodowej Szkoły Podstawowej oraz nauczyciele z przedszkoli publicznych i niepublicznych z Polski zostali przeszkoleni w innowacyjnej metodzie nauki języka angielskiego przy użyciu znaków języka migowego. Szkolenie odbyło się na terenie Wielkiej Brytanii w Leeds i trwało 5 dni. W ramach szkolenia została przedstawiona metodologia, opracowano konspekty lekcji oraz przećwiczone zostały angielskie piosenki z elementami znaków j.migowego. Celem projektu było również przeszkolenie jak największej liczby nauczycieli nie tylko z Anglii, ale również z krajów partnerskich takich jak Polska i Słowenia oraz rozpropagowanie tej innowacyjnej metody nauki języka angielskiego z użyciem znaków j.migowego we własnych macierzystych placówkach. Metoda przeznaczona jest dla wszystkich dzieci również dla dzieci z tzw.rodzin imigranckich, których język angielski jest drugim językiem nauczanym w przedszkolach i szkołach. Wprowadzenie elementów języka migowego do nauki języka angielskiego ułatwia szybsze zapamiętywanie, polepsza koncentrację oraz sprawia, że nauka odbywa się w sposób łatwy i przyjemny dla dzieci.
KONKURS HISTORYCZNY „Moja Niepodległa”
Uczniowie laureatami konkursu
W dniu 6 listopada uczniowie klasy IV – VIII brali udział w szkolnym konkursie historycznym „Moja Niepodległa”. Konkurs był elementem obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie musieli się wykazać z okresu 1914-1921. Laureatami konkursu w poszczególnych klasach zostali:
klasa IV – Aleksandra Bystrova
klasa Va – Adam Przybyła
klasa Vb – Adam Kamiński
klasa VII – Joanna Kulis
klasa VIII – Jan Dobrski, Spyridon Stergiou
Najlepszy wynik w konkursie uzyskał uczeń klasy Vb Karol Kurzynoga.
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom.
Ślubowanie klas I-szych
W dniu dzisiejszym klasy Ia i Ib wzięły udział w ceremonii pasowania na ucznia. Klasa II przygotowała „egzamin” w trakcie którego nasze „pierwszaki” musiały zaprezentować swoje umiejętności. Zaśpiewały piosenki, recytowały wiersze, wykazały się znajomością podstaw języka angielskiego oraz niemieckiego. Wróżki i skrzaty z klasy II były pod wrażeniem wiedzy młodszych kolegów. Po powtórzeniu uroczystej przysięgi nasi uczniowie z klas I zostali pasowani przez Panią Dyrektor Julię Banaszkiewicz-Włazińską specjalnym piórem mającym więcej lat niż nasi nowi uczniowie, piórem które „pasowało” na ucznia każdego kto wstąpił w nasze progi w klasie I. Po ceremonii na wszystkich czekała słodka niespodzianka czyli tort śmietanowy z owocami. Było naprawdę uroczyście!