UWAGA, MŁODZI ARTYŚCI! WOJEWÓDZKI KONKURS PLASTYCZNY!
UWAGA, MŁODZI ARTYŚCI! WOJEWÓDZKI KONKURS PLASTYCZNY!
Jeśli masz talent plastyczny i chcesz pokazać swoją wizję Europy, to coś dla Ciebie! Z okazji 20-lecia Polski w Unii Europejskiej NLSPEi Niepubliczne Liceum Sztuk Plastycznych zaprasza uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych z województwa łódzkiego do udziału w wyjątkowym konkursie plastycznym!
Tematyka prac:
- Polska w Unii Europejskiej – jak ją widzisz?
- Wspólne wartości i cele krajów członkowskich
- Korzyści z członkostwa w Unii
- Przyszłość Europejczyków – jak będzie wyglądać za kolejne 20 lat?
Do wygrania: iPad, kurs online w Nowojorskiej Akademii Sztuk Pięknych (NYAA) i profesjonalne materiały plastyczne!
Termin zgłoszeń: do 17 marca 2025 r.
Wernisaż i wręczenie nagród: 5 kwietnia 2025 r.
Nie przegap tej okazji! Pokaż swój talent i dołącz do najlepszych młodych artystów z całego województwa!
Poznaj naszą Szkołę
Serdecznie zapraszamy
dzieci oraz ich rodziców
do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkoły
podczas „Drzwi Otwartych”, które odbędą się
6 marca 2025r. w godz. 16:00 – 18:00.
W świecie filmowych misiów!
Uczniowie klasy 2a i 2b odwiedzili Muzeum Kinematografii, gdzie wzięli udział w lekcji muzealnej „Dzieci lubią misie: Puchatek, Uszatek, Paddington i inni”.
Puchatek, Uszatek, Paddington – te misie skradły serca dzieci na całym świecie! Jak stały się gwiazdami filmowymi? Nasi uczniowie poznali odpowiedź na to pytanie poprzez zagadki, ciekawostki i fragmenty filmów animowanych.
Podczas zajęć wspólnie z edukatorem odkrywali, jak książki, komiksy i filmy łączą się w jedną, fascynującą opowieść.
Dzieci z ogromnym zainteresowaniem poznawały historie kultowych bohaterów i świetnie się bawiły!
To była pełna emocji lekcja o magii kina!
Matematyczna uczta
Matematyczna uczta – czyli jak ułamki zwykłe smakują w restauracji!
Dziś uczniowie klasy 4a przekonali się, że matematyka może być… smakowita! W ramach niezwykłej lekcji pt. „Ułamek zwykły jako część całości” zamieniliśmy szkolną tablicę na restauracyjny stół, a liczby na przepyszne kawałki pizzy.
Młodzi matematycy dzielili pizzę na połowy, ćwiartki i ósemki, odkrywając tajemnice ułamków zwykłych. Okazało się, że im większy głód, tym szybciej znikały kolejne części… i nagle ½ zmieniało się w ⅓, a potem w ¼! Kto by pomyślał, że nauka o ułamkach może być tak apetyczna?
Oprócz treningu matematycznego uczniowie doskonalili również umiejętności kulturalnego zachowania w restauracji – bez liczenia kto zjadł więcej (choć niektórym kalkulator w głowie działał wyjątkowo sprawnie ).
Na koniec pełni wiedzy (i pizzy!) podsumowaliśmy wnioski: ułamki są wszędzie, a matematyka może być nie tylko przydatna, ale i pyszna!
To była lekcja, którą wszyscy zapamiętają… i być może powtórzą – choćby w domowej kuchni!
Wizyta naszych uczniów w NLSP
Nasi uczniowie mieli niezwykłą okazję odwiedzić Niepubliczne Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi – miejsce, które zachwyciło ich nowoczesnymi pracowniami, artystyczną atmosferą i wspaniałymi warunkami do nauki!
Podczas inspirujących warsztatów plastycznych dzieci rozwijały swoją kreatywność, tworząc piękne prace i poznając magię sztuki. To idealna szkoła dla młodych talentów, które chcą rozwijać pasję i wyobraźnię w wyjątkowym środowisku.
PLASTYK otworzy Twojemu dziecku drzwi do świata sztuki, koniecznie poznaj ich ofertę! www.plastyk.sei.edu.pl
Projekt Erasmus + SABE – Spotkanie grupy fokusowej
W ramach projektu Erasmus + Strengthening Anti-Bullying Efforts w skrócie SABE w minionym miesiącu odbyło się spotkanie zespołu fokusowego. Wspólnie dyskutowałyśmy na temat zachowań przemocowych wśród dzieci w polskiej szkole. Na spotkaniu padały pytania takie jak:
Według Twojego doświadczenia, jakie konkretne grupy demograficzne uczniów lub społeczności są najbardziej narażone na znęcanie się lub jego skutki?
czy
W jaki sposób znęcanie się negatywnie wpływa na uczniów i nauczycieli z perspektywy emocjonalnej, akademickiej lub zawodowej?
Na podstawie naszych badań stworzymy raport, który będzie starał się pokazać obraz problemu jakim jest bullying w szkołach.
EXPRESS SZKOLNY – Witaj w Świecie Naszych Artykułów!
Z radością prezentujemy EXPRESS SZKOLNY! Nasza gazetka, ukazująca się regularnie, powstaje dzięki wspólnej pracy młodych dziennikarzy i twórców, którzy chcą zabrać głos w sprawach istotnych dla naszej szkoły oraz poruszyć tematy, które interesują nas wszystkich.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą gazetką szkolną, dostępną w specjalnej zakładce na stronie internetowej szkoły! LINK Znajdziesz tam artykuły, które pokazują życie naszej szkoły, pasje uczniów oraz wiele innych inspirujących treści.
FLASH RET – ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE!
Drodzy przyjaciele,
Sezon świąteczny już nadszedł i nie mogliśmy go przepuścić bez przesłania najserdeczniejszych życzeń Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!
Dostawa Świętego Mikołaja jest nieco opóźniona, ponieważ zbiega się to z zakończeniem naszej niesamowitej podróży FLASH-RET. W załączeniu do tego e-maila znajdziesz swój wyjątkowy prezent:
Podręcznik FLASH-RET, dostępny we wszystkich językach projektu.
Przykłady i szablony fiszek usprawniających naukę dzieci.
Ale to nie wszystko! Odwiedź strony internetowe któregokolwiek z naszych partnerów, aby dowiedzieć się więcej o końcowych wynikach projektu FLASH-RET. Możesz tam pobrać dodatkowe zasoby i dowiedzieć się, w jaki sposób wspólnie sprawiamy, że nauka staje się jeszcze bardziej wciągająca.
Osiągnięcia i refleksje: Podsumowanie projektu FLASH-RET
Czas leci! Po 16 miesiącach pracy, nauki i współpracy z przyjemnością dzielimy się wynikami projektu FLASH-RET. Ta inicjatywa Erasmus+ połączyła Asociación Aprendizaje Activo (Hiszpania), Gheorghe Asachi Technical College (Rumunia) i Łódź International School (Polska) w celu zbadania i wdrożenia skutecznego wykorzystania fiszek jako strategii w praktyce wyszukiwania.
Praktyka wyszukiwania to strategia uczenia się oparta na dowodach, która polega na aktywnym przypominaniu sobie informacji. Takie podejście poprawia zapamiętywanie wiedzy, krytyczne myślenie i wyniki w nauce. Tworząc projekt FLASH-RET, chcieliśmy wdrożyć tę strategię w salach lekcyjnych w całej Europie.
Podróż FLASH-RET
Projekt rozpoczął się od opracowania kompleksowego podręcznika, który łączy teorię z praktyką. Ten zasób zawiera przewodniki krok po kroku, strategie integracji i konkretne przykłady, które pomogą nauczycielom skutecznie korzystać z fiszek. Dzięki wkładowi nauczycieli i ekspertów podręcznik odpowiada na różnorodne potrzeby edukacyjne. Możesz go pobrać TU.
Następnie zorganizowaliśmy szkolenia dla nauczycieli w Rumunii i Polsce. Sesje te dostarczyły praktycznych narzędzi dla nauczycieli w tych szkołach do włączenia fiszek do swoich lekcji. Nauczyciele przyczynili się również do oceny pierwszej wersji podręcznika, upewniając się, że spełnia ona rzeczywiste potrzeby klas. Dostęp do materiałów szkoleniowych można uzyskać, wykonując następujące czynności TEN LINK.
Trzecia faza koncentrowała się na projektach pilotażowych z udziałem nauczycieli, w ramach których edukatorzy stosowali techniki ćwiczeń wyszukiwania za pomocą fiszek. To praktyczne doświadczenie pozwoliło nam udoskonalić strategie w oparciu o informacje zwrotne zarówno od nauczycieli, jak i uczniów. Dodatkowo stworzono dwa inspirujące filmy, aby pokazać historie sukcesu tych technik w działaniu. Obejrzyj je TUTAJ. Wszyscy nauczyciele i uczniowie zaangażowani w te doświadczenia byli zachwyceni, odkrywając wiele sposobów, w jakie fiszki mogą usprawnić naukę.
Wreszcie, w ostatnich miesiącach opracowaliśmy wysokiej jakości materiały, w tym edytowalne szablony i gotowe do użycia zestawy fiszek. Cieszymy się, że w końcu możemy zaprezentować te zasoby, które są przeznaczone dla różnych grup wiekowych, przedmiotów i uczniów o różnych potrzebach, zapewniając inkluzywność i wszechstronność. Pobierz je TUTAJ.
Aby zwiększyć dostępność, wszystkie zasoby są opatrzone napisami lub są dostępne w języku angielskim, hiszpańskim, polskim i rumuńskim.
Siła europejskiej współpracy
Chcielibyśmy zwrócić uwagę na jeden z najbardziej satysfakcjonujących aspektów FLASH-RET: współpracę między partnerami. Dzielenie się wiedzą i dostosowywanie strategii w różnych krajach nie tylko wzbogaciło zasoby projektu i rozszerzyło jego oddziaływanie, ale także przyniosło ogromne korzyści wszystkim, którzy nad nim pracowali. Ten ponadnarodowy wysiłek ucieleśnia ducha programu Erasmus+ i podkreśla znaczenie połączenia sił w celu poprawy edukacji.
Mamy nadzieję, że te zasoby zainspirują nauczycieli i uczniów do korzystania z fiszek i praktyki wyszukiwania. Serdecznie dziękujemy programowi Erasmus+ za sfinansowanie tej inicjatywy oraz wszystkim zaangażowanym w tę inicjatywę za entuzjazm, wiedzę i zaangażowanie. Wspólnie zrobiliśmy znaczący krok w kierunku bardziej efektywnych doświadczeń edukacyjnych dla wszystkich.
Ten projekt (EFFECTIVE USE OF FISZEK DO PRAKTYKI WYSZUKIWANIA) został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie poglądy autorów (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, GHEORGHE ASACHI i SZKOŁA ŁÓDZKA), a Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie zawartych w niej informacji.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Z przyjemnością informujemy, że dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” otrzymaliśmy znaczące wsparcie finansowe. Program ten, uchwalony przez Radę Ministrów, ma na celu zwiększenie czytelnictwa w Polsce poprzez wzmocnienie roli bibliotek szkolnych jako centrów kultury i wiedzy.
Instytut Postępowania Twórczego z radością ogłasza, że:
- Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Edukacji Innowacyjnej w Łodzi otrzymała dotację w wysokości 12 000 zł (wartość projektu: 15 000 zł)
Środki te zostaną przeznaczone na zakup nowych publikacji, które wzbogacą nasze biblioteczne zbiory i zainteresowania czytelników. Ponadto, zrealizujemy inspirujące działania promujące czytelnictwo, które uczynią książki jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Dodatkowo, część funduszy zostanie przeznaczona na nowe wyposażenie naszych szkolnych bibliotek, co stworzy bardziej przyjazne środowisko do nauki i odkrywania literatury.