Celem projektu jest wyposażenie nauczycieli i uczniów w niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie zrównoważonego rolnictwa i zielonej przedsiębiorczości. Wykorzystując innowacyjne materiały edukacyjne i narzędzia cyfrowe.
Celem projektu jest poprawa zrozumienia potencjalnych wyzwań i możliwości związanych z właściwym, odpowiedzialnym i interdyscyplinarnym wykorzystaniem narzędzi AI w edukacji podstawowej. Projekt przyczyni się do innowacyjnych praktyk nauczania i uczenia się, ułatwiając przejście na transformację cyfrową szkół podstawowych.
Projekt Erasmus+ Flash-Ret koncentruje się na stosowaniu ćwiczeń utrwalających jako efektywnej strategii uczenia się, opartej na badaniach naukowych. Jego celem jest poprawa efektywności nauki poprzez wykorzystanie fiszek do odzyskiwania wiedzy z pamięci, co prowadzi do głębszego zrozumienia i lepszego przyswajania materiału.
Rozpoczynamy nowy projekt Erasmus + którego celem jest zachęcenie nauczycieli do wykorzystywania walorów środowiska pozaszkolnego, planowanie procesów uczenia się w sposób zintegrowany. Wspólne wypracowanie planów działań pozwalających na realizację zajęć lekcyjnych w miejscach, które realizują politykę dziedzictwa naturalnego, kulturalnego i przemysłowego naszego regionu. Dodatkowo zakładamy stworzenie konkretnych narzędzi z których będzie mógł skorzystać każdy zainteresowany tematem edukacji pozaszkolnej. W naszej szkole od wielu lat propagujemy takie działania zatem jest to projekt skrojony pod nas! Naszymi partnerami tym razem są:
Bursa İl Milli Egitim Müdürlüğü Turcja
Bursa Büyükşehir Belediyesi Turcja
Şahin Yılmaz İlkokulu , Bursa Turcja
Fondazione Museo dell’Industria e del Lavoro „Eugenio Battisti”, Brescia Włochy
Sociedade Afonso Chavesassociação De Estudos Açoreanos, Albacete Hiszpania
Miedzynarodowa Szkola Podstawowa Edukacji Innowacyjnej w Łodzi
Najnowsze wyniki badania PISA wykazały, że w Europie w 2018 r. około jedna piąta piętnastolatków (21,7%) osiągnęła gorsze wyniki w zakresie umiejętności czytania i pisania. Jednak czytania i pisania zwykle uczy się dzieci już w wieku 4 lat. Jak możemy wyjaśnić te słabe wyniki? Może to wynikać z faktu, że raz opanowane medium piśmiennicze służy głównie do oceny innych rodzajów wiedzy, a nie jest uważane za dziedzinę wiedzy samą w sobie. W Storias jednak wierzymy, że czytanie i pisanie nie powinno być tylko środkiem do celu. Udowodniono, że poprzez opowiadanie historii dzieci mogą rozwijać i poszerzać szereg dodatkowych umiejętności (takich jak słuchanie, uwaga, zapamiętywanie i kreatywność), a także poszerzać swoje obszary wiedzy (takie jak zasób słownictwa i techniki pisania). Wśród dzieci ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się opowiadanie historii może mieć jeszcze większy wpływ, dając im większą szansę na rozwinięcie silnego podstawowego poziomu umiejętności czytania i pisania. W projekcie w którym będziemy czerpać z metody storytellingu współpracujemy z Logopsycom z Belgii, Les Aprimmeurs z Francji, Grimme Sisters z Włoch, ze szkołami Arsakeio z Grecji oraz EuroEd z Rumunii. Pierwsze spotkanie partnerskie które odbyło się w malowniczej stolicy Francji, Paryżu za nami!
Projekt ACTIVe lessons And gamificaTion for bEtter social inclusion w skrócie ACTIVATE! ma na celu promowanie integracji społecznej uczniów z różnych kultur.W tym celu zostanie użyte aktywne podejście do lekcji oraz gry jako forma nauki przez działanie. Wykorzystanie tych metod w edukacji da uczniom możliwość efektywnej interakcji ze sobą, a także swobodnego wyrażania myśli i emocji. Badania prowadzone podczas projektowych zajęć pokażą w jakim kierunku powinniśmy pójść w celu poprawienia jakości edukacji w partnerskich szkołach którymi są: – „Biltes Ortaokulu”, Istanbul Turcja – „Instituto Educacion Secundaria La Soledad”, Villafranca de Cordoba Hiszpania – „Daugmales pamatskola”, Daugmale Łotwa – „Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Edukacji Innowacyjnej”, Łódź Polska
Projekt „Together in diversity” zakłada wymianę praktyk związanych z uczeniem się/nauczaniem w społeczności wielokulturowej. W każdej z partnerskich szkół (Osnovna škola Josipa Kozarca, Lipovljani, Chorwacja; 1. OU ”Nikola Yonkov Vaptsarov”, Berkovitsa, Bułgaria; Scoala Gimnaziala Nimigea De Jos, Rumunia; Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Edukacji Innowacyjnej Łódź, Polska ) uczą się dzieci różnych narodowości czy grup etnicznych. Projekt ma mieć na celu obserwację „szkoły dobrych praktyk” stosowaną w innych systemach edukacji. Wartością dodaną jest podnoszenie jakości pracy szkoły.
Projekt „Smart Kids” dwuletni projekt zakładający współpracę dwóch szkół wyższych (Edinburgh Napier University, Szkocja, Akademia Humanistyczno-Ekonomoczna,Polska) oraz 5 szkół niższego szczebla („Craigroyston Community High School”, Edynburg Szkocja, „6th 12/ Thesio Oloimero Dimotiko Sxoleio Rethymnou” Rethymnon Grecja, „Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Edukacji Innowcyjnej”, Łódź Polska, „Ozel Ari Ilkokulu”, Ankara Turcja, „I.E.S. Alejo Vera”, Marchamalo Hiszpania) zainicjowany przez „Mahatma arquitectos slp”, Malaga Hiszpania przy współpracy z „Evropaiko Kentro Katartisis gia Tin Apascholisi Anonymi Ekpaideftiki Etaireia, Rethymno Grecja. Głównym celem projektu jest stworzenie i zatwierdzenie pozalekcyjnego modelu nauczania i kursów „Smart Kids”aby zwiększyć zainteresowanie uczniów naukami ścisłymi. Dzięki kursom SMART KIDS podniesie się poziom motywacji uczniów do nauki i matematyki, a ich umiejętności i wiedza na temat zagadnień związanych z naukami ścisłymi i przyrodniczymi związanych z koncepcją inteligentnego miasta (SMART CITY) zostaną opracowane lub ulepszone.
Projekt realizowany jest przez Instytut Postępowania Twórczego oraz organizacje zagraniczne: Tiny Signers i przedszkole Domi Domingo z Wielkiej Brytanii oraz Gimnazjum i Szkołę średnią Rudolfa Maistra ze Słowenii. Grupą docelową projektu są dzieci w wieku 2-6 lat uczące się angielskiego oraz nauczyciele angielskiego. Celem projektu jest wdrożenie metody nauczania języka angielskiego przy wykorzystaniu elementów języka migowego:„Learn English Through Signs”. W Polsce metoda zostanie wdrożona m.in. w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Edukacji Innowacyjnej (podstawowa.sei.edu.pl) oraz w Przedszkolu „Tęczowy Świat Dziecka”.
Wspólny projekt 3 szkół (Elementary school Kosta Trifkovic, Novi Sad, Serbia – koordynator, Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Edukacji Innowacyjnej w Łodzi, Scoala Gimnaziala Ion Creanga, Satu Mare, Rumunia) oraz słoweńskiej organizacji pozarządowej SLOMO mający na celu zaszczepienie w szkołach metody „żywej biblioteki”. Każdy z nas bowiem jest „interesującą książką”, dajmy się poznać przy okazji przemycając dawkę wiedzy na temat tolerancji i akceptacji drugiego człowieka. Nasze zadania to : edukacja nauczycieli w implementacji żywej biblioteki w szkołach, założenie szkolnego klubu wolontariatu, edukacja uczniów w zakresie praw człowieka, stworzenie przewodnika dla szkół ” Jak wprowadzać żywą bibliotekę do edukacji formalnej i nieformalnej”.